Mudre izreke

B - kompleks je odgovoran za stvaranje energije izdvajanjem goriva iz ugljikohidrata, bjelančevina i masnoće u hrani.

lecaS obzirom da svaka sjemenka sadrži u sebi sve što je potrebno za rast biljke, sjemenkama kao namirnici se pridaje posebna važnost u prehrani. Sjemenke se ističu visokim sadržajem esencijalnih masnih kiselina, proteina, vitamina, minerala i dr.

Leća se ubraja u grupu mahunarki, zajedno s grahom, graškom, bobom i slanutkom, a uzgaja se gotovo na sijelom svijetu. Sjemenke leće sadrže visoke razine proteina, uključujući i esencijalne aminokiseline, te predstavljaju važan izvor proteina u mnogim dijelovima svijeta za  vegetarijansku prehranu.

Izvor je topivih i netopivih vlakana, te snižavaju razinu glukoze i kolesterola u krvi i pospješuju probavu, te na taj način smanjuju rizik od raka debelog crijeva.

Visoki udio vitamina B-kompleksa povoljno utječe na živčani sustav, a visoki sadržaj željeza pomaže u  sprečavanju slabokrvnosti.

 

Recept za brzo jelo od leće

Sastojci

•    ½ kg leće
•    2 mrkve
•    2 srednja krumpira
•    1 luk
•    2 češnja češnjaka
•    malo maslinovog ulja
•    2 dl pasirane rajčice
•    sol
•    papar
•    crvena paprika

Priprema

Leću prokuhati na par minuta, te tu vodu baciti. Na malo maslinovog ulja staviti narezan luk, kada se zažuti dodati izribanu mrkvu.

Nakon par minuta dodati prokuhanu leću i nadoliti vodu. Neka se kuha 10-ak minuta, te dodati narezani krumpir, češnjak i 2 dl pasirane rajčice, te ostale začine. Kuhati dok leća i krumpir ne omekšaju.

Ukoliko niste na dijeti slobodno u leću dodati malo slanine, suhog mesa….. okus je znatno bolji.

Količina je dostatna za 4 osobe.

 

Vitamine B možemo pronaći u nizu proizvoda kao što su: jetra, riža, pekarski kvasac, meso, riba, mlijeko, jaja, orašasti plodovi, voće, lisnato zeleno povrće...

Iznad glave

flight-radar-24